Wat is eHerkenning?

Op MijnPGBdesk.nl log je in met eHerkenning.
eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het is een digitaal inlogmiddel voor bedrijven en organisaties om vertrouwelijke gegevens veilig uit te wisselen met (overheids)dienstverleners.

Hieronder vind je de meest gestelde vragen over dit onderwerp.

  • Wat is eHerkenning

    eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het is een digitaal inlogmiddel voor bedrijven en organisaties om vertrouwelijke gegevens veilig uit te wisselen met (overheids)dienstverleners.

    eHerkenning wordt de (enige) manier van inloggen bij (overheids)dienstverleners en is onderdeel van de Wet Digitale Overheid (WDO). Bij de Belastingdienst en het UWV log je waarschijnlijk al op deze manier in. Meer informatie vind je op eherkenning.nl.

  • Lukt het inloggen met eHerkenning niet?

    Koppel eerst je eHerkenning aan MijnPGBdesk.nl met een activatielink. Ga hiervoor naar de help pagina van eHerkenning. Vul hier je e-mailadres in. Vervolgens ontvang je een e-mail met een nieuwe activatielink. Doorloop de stappen voor activatie die in deze e-mail staan. Hierna kun je inloggen met eHerkenning.

    Heb je geen e-mail met een activatielink ontvangen? 

    Neem dancontact op met de afdeling relatiebeheer. Je kunt ons bellen op 020 541 8300 of een e-mail naar ons sturen via relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl.

    Lukt het na activeren nog steeds niet om in te loggen?

    Doorloop dan onderstaande stappen:

    1. Verwijder de cookies in je browser.
    2. Probeer een andere browser te gebruiken.
    3. Gebruik een incognito venster (hiervoor klik je op de drie puntjes rechtsboven in je browser scherm)
    4. Navigeer naar het portaal via www.pensioenfondspgb.nl. Klik hierna op "Werkgevers" en daarna op "Log in voor het werkgeversportaal". Daarna klik je op de knop "Inloggen via e-Herkenning". Je kiest vervolgens je eHerkenning leverancier en klikt op "Verder".

     

    Lukt het nog steeds niet om in te loggen?

    Neem dan contact op met de afdeling relatiebeheer. Je kunt ons bellen op 020 541 8300 of een e-mail naar ons sturen via relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl.

  • Waarom stappen we over op eHerkenning?

    Wij doen er alles aan om uw en onze gegevens goed te beschermen. eHerkenning is een zeer veilige en betrouwbare manier om in te loggen bij (overheids)dienstverleners zoals de Belastingdienst, het UWV, verzekeraars en pensioenfondsen. De overgang naar eHerkenning maakt het eenvoudiger en veiliger om vertrouwelijke gegevens, zoals persoonsgegevens van jouw werknemers, aan ons door te geven. Door de Wet Digitale Overheid (WDO) wordt eHerkenning in de toekomst de (enige) manier van inloggen bij(overheids)dienstverleners. Wij gaan daarom ook over op eHerkenning.

  • Welk betrouwbaarsheidsniveau voor eHerkenning heb ik nodig?

    eHerkenning heeft verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Hoe hoger het niveau, hoe veiliger en betrouwbaarder het is. Om straks in te kunnen loggen heb je eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 (eH3) nodig. Dat is op dit moment hetzelfde betrouwbaarheidsniveau als bij de Belastingdienst.

  • Waar heb ik het werkgeversportaal mijnPGBdesk.nl voor nodig?

    Jouw werknemers bouwen pensioen bij ons op. Daarom heb je toegang tot ons werkgeversportaal MijnPGBdesk.nl. Het is de plek voor jouw pensioenadministratie. Op MijnPGBdesk.nl zie je de gegevens die gelden voor je bedrijf, zoals nota’s en notaspecificaties. Je geeft hier wijzigingen aan ons door. Ook kun je op het portaal ook je machtigingen regelen Daarnaast vind je ook een overzicht van de loongegevens van alle werknemers die je aan ons doorgaf via UPA. Vanaf 3 maart 2025 log je in op mijnpgbdesk.nl via eHerkenning.

  • Moet ik mijn administratiekantoor opnieuw machtigen?

    Nee. De machtiging(en) die je in het huidige werkgeversportaal aan je administratiekantoor hebt gegeven, blijven geldig. Straks moet jouw administratiekantoor zelf ook inloggen via hun eigen werkgeversportaalaccount met eHerkenning.