Wat is eHerkenning?

eHerkenning is vergelijkbaar met DigiD, maar dan voor bedrijven. Het is een digitaal inlogmiddel voor bedrijven en organisaties om vertrouwelijke gegevens veilig uit te wisselen met (overheids)dienstverleners.

eHerkenning wordt de (enige) manier van inloggen bij (overheids)dienstverleners en is onderdeel van de Wet Digitale Overheid (WDO). Bij de Belastingdienst en het UWV log je waarschijnlijk al op deze manier in. Meer informatie vind je op eherkenning.nl.

  • Waarom stappen we over op eHerkenning?

    Wij doen er alles aan om uw en onze gegevens goed te beschermen. eHerkenning is een zeer veilige en betrouwbare manier om in te loggen bij (overheids)dienstverleners zoals de Belastingdienst, het UWV, verzekeraars en pensioenfondsen. De overgang naar eHerkenning maakt het eenvoudiger en veiliger om vertrouwelijke gegevens, zoals persoonsgegevens van jouw werknemers, aan ons door te geven. Door de Wet Digitale Overheid (WDO) wordt eHerkenning in de toekomst de (enige) manier van inloggen bij(overheids)dienstverleners. Wij gaan daarom ook over op eHerkenning.

  • Welk betrouwbaarsheidsniveau voor eHerkenning heb ik nodig?

    eHerkenning heeft verschillende betrouwbaarheidsniveaus. Hoe hoger het niveau, hoe veiliger en betrouwbaarder het is. Om straks in te kunnen loggen heb je eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 (eH3) nodig. Dat is op dit moment hetzelfde betrouwbaarheidsniveau als bij de Belastingdienst.

  • Waar heb ik het werkgeversportaal mijnPGBdesk.nl voor nodig?

    Jouw werknemers bouwen pensioen bij ons op. Daarom heb je toegang tot ons werkgeversportaal MijnPGBdesk.nl. Het is de plek voor jouw pensioenadministratie. Op MijnPGBdesk.nl zie je de gegevens die gelden voor je bedrijf, zoals nota’s en notaspecificaties. Je geeft hier wijzigingen aan ons door. Ook kun je op het portaal ook je machtigingen regelen Daarnaast vind je ook een overzicht van de loongegevens van alle werknemers die je aan ons doorgaf via UPA.

  • Moet ik mijn administratiekantoor opnieuw machtigen?

    Nee. De machtiging(en) die je in het huidige werkgeversportaal aan je administratiekantoor hebt gegeven, blijven geldig. Straks moet jouw administratiekantoor zelf ook inloggen via hun eigen werkgeversportaalaccount met eHerkenning.

  • Hoe koppel ik straks mijn eHerkenning aan mijnPGBdesk.nl?

    Alle (huidige) gebruikers van mijnPGBdesk krijgen op een later moment een e-mail van ons. In deze e-mail staat een link waarmee je je eenmalig kunt aanmelden via eHerkenning. Na deze aanmelding is je eHerkenning gekoppeld aan mijnPGBdesk en kan je voortaan direct inloggen met eHerkenning. Wij houden je op de hoogte over de precieze ingangsdatum.