Jouw werknemers bouwen sinds kort pensioen bij ons op. We heten jou en jouw werknemers hartelijk welkom! Wij staan voor een goed pensioen van jouw werknemers in een leefbare wereld.
We hopen dat je je snel thuis voelt bij ons. In dit filmpje maak je kort kennis met ons. Wil je meer weten over wie Pensioenfonds PGB is en waar we voor staan? Je vindt hier meer informatie over de organisatie.
Wij verwerken eerst jouw aanmelding en je krijgt van ons een bevestigingsbrief met meer informatie. In de brief vind je ook jouw relatienummer.
Gaan jouw werknemers pensioen opbouwen bij Pensioenfonds PGB? Dan stuur je ons iedere maand (of 4 weken) via de UPA-aangifte (Uniforme Pensioen Aangifte) de werknemers, loon en dienstverband gegevens (pensioengegevens). Om dit te kunnen doen, maak je jouw administratie klaar voor UPA. Je regelt dit in de volgende stappen:
Stap 1: Wij verwerken jouw aanmelding
Daarna krijg je een brief van ons waarin wij jouw aanmelding bevestigen. Hierin vind je ook jouw relatienummer.
Stap 2: Koppel je eHerkenning aan mijnpgbdesk.nl
Alle gebruikers van mijnpgbdesk moeten eenmaling hun eHerkenning koppelen aan hun account op mijnpgbdesk.nl. Je doet dit via de link die je van ons ontvangt. Via deze link kan je je wachtwoord instellen en je eHerkenning op het werkgeversportaal activeren. Na deze eenmalige koppeling kun je voortaan direct met eHerkenning inloggen op het werkgeversportaal.
Let op: deze link is 7 dagen geldig. Heb je een nieuwe link nodig? Neem dan contact op met onze afdeling relatiebeheer. Stuur hiervoor een e-mail naar: relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl.
Heb je nog geen eHerkenning?
Vraag dat dan nu aan op eHerkenning.nl.
Op mijnpgbdesk.nl kun je je nota's, je werknemersgegevens en de aanlevering van de UPA-aangifte inzien.
Stap 3: Stel het mandaat in voor de Uniforme PensioenAangifte (UPA-aangifte) ?
Lever je zelf de Uniforme PensioenAangifte (UPA-aangifte) aan?
Dan lees je hier (link naar instructie voor werkgevers) hoe je jouw salarispakket instelt.
Levert jouw administratiekantoor de Uniforme PensioenAangifte (UPA-aangifte) aan?
En heb je ons laten weten wie jouw administratiekantoor is? Dan hebben wij jouw administratiekantoor het mandaat gegeven voor de UPA-aangifte.
Heb je ons niet laten weten wie de UPA-aangifte voor u verzorgt? Dan kun je zelf op mijnpgbdesk.nl jouw administratiekantoor mandaat geven voor de UPA-aangifte. Hier (link naar instructie voor werkgevers) lees je hoe.
Stap 4: Mag jouw administratiekantoor de gegevens inzien?
Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl. Geef in deze mail aan dat je jouw administratiekantoor wilt machtigen om je gegevens in te zien.
Let op: Heeft je administratiekantoor nog geen account om in te loggen? Vraag ze dan om ons een e-mail te sturen met de gegevens van het administratiekantoor en de contactgegevens naar relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl.
Stap 5: Geef ons toestemming voor automatisch betalen
Gaf je al toestemming voor automatisch betalen van de nota’s? Dan kun je deze stap overslaan. Anders gebruik je ons SEPA machtigings formulier in deze link. Wij incasseren de nota automatisch op tijd en het scheelt je administratiekosten.
Stap 6: Je krijgt een nota
Met de informatie uit de UPA-aangifte berekenen wij jouw premie. Nadat wij de UPA aangifte hebben verwerkt krijg je van ons een nota. Betaal deze nota op tijd? Met op tijd bedoelen we: vóór de vervaldatum die op de nota staat. Lukt dat door omstandigheden niet? Neem dan direct contact met ons op. Bel ons op : 020 5418 300 of mail ons via: relatiebeheer@pensioenfondspgb.nl.
Heb je ons toestemming gegeven om automatisch de nota’s te incasseren heb je hier verder géén omkijken naar en gaat het automatisch op tijd.
Stap 7: Informeer samen met ons jouw werknemers over hun pensioen
Jouw werknemers krijgen binnen 3 maanden na jouw eerste UPA-aangifte een welkomstbrief met meer informatie van ons over hun pensioen. De werknemers hebben allemaal toegang tot een eigen account op ons deelnemersportaal MijnPGBpensioen. Inloggen kan met DigiD. Help ons om de werknemers hierop te wijzen. In hun account zien jouw werknemers eenvoudig hoe hun pensioen ervoor staat. Ook zien ze hoe hun pensioenregeling eruit ziet en welke keuzes ze zelf hebben.
Stap 8: Beslis of je wat extra’s wilt regelen voor jouw werknemers
Afhankelijk van jouw pensioenregeling is het mogelijk om iets extra’s te regelen voor jouw werknemers bijvoorbeeld:
Meer infomatie over deze aanvullende verzekeringen vind je terug op de website.
Je werknemers kunnen ook zelf iets extra’s regelen voor hun pensioen bijvoorbeeld:
Bijvoorbeeld als je vragen hebt over jouw pensioenregeling. Of als hulp nodig hebt bij het klaarmaken van jouw administratie voor UPA.
Je kunt ons bellen op 020 541 83 00 of mailen. We staan voor je klaar!