Pensioenfonds PGB liet onderzoeken hoe goed wij naar onze klanten luisteren. We hebben voor ons luisterend vermogen een Gouden Oor erkenning gekregen. Daar zijn we blij mee!
Het Gouden Oor is een erkenning voor klantgevoeligheid
Pensioenfonds PGB liet onafhankelijk toetsen of we goed luisteren naar onze klanten; onze deelnemers en werkgevers. We lieten dit onderzoeken omdat we onze dienstverlening blijvend willen verbeteren. Om voor erkenning van het Gouden Oor in aanmerking te komen, moesten we aantonen dat we op een consistente manier feedback van klanten ontvangen en deze naar tevredenheid van de klant afhandelen. Ook moesten we laten zien dat we van de feedback leren. Het Gouden Oor heeft een puntensysteem ontwikkeld als meetlat. Heb je voldoende punten? Dan krijg je een erkenning. Wil je meer weten over het Gouden Oor en de erkenning? Klik dan hier voor meer informatie.
“Er is veel om enthousiast over te worden.”
Zo staat te lezen in het onderzoekverslag. We zijn trots op deze bevinding. Ronald Heijn, bestuurder bij Pensioenfonds PGB: “We willen er zijn voor onze klanten. Dat begint met goed luisteren en signalen serieus nemen. En er echt van leren. Een signaal kan bijvoorbeeld gaan over een onduidelijkheid in een brief. Of een onduidelijkheid over hoe het pensioen is opgebouwd. Dan kunnen we de betreffende brief verbeteren of de pensioenbedragen op een andere manier tonen. Een signaal kan ook positief zijn. Zo vertelde een mevrouw laatst aan me: “Wat fijn dat jullie mijn pensioen altijd precies op tijd betalen’’. Grote of kleine signalen, we vinden ze allemaal belangrijk.”
Heb je zelf een signaal?
We horen het graag! Signalen doorgeven doe je voor elkaar. Want dankzij jouw signalen kunnen wij onze dienstverlening voor al onze deelnemers makkelijk maken. Laat het ons weten.