Je kunt op de volgende manieren een suggestie of klacht aan ons doorgeven:
Je vult het contactformulier op onze website in
Noem in het contactformulier jouw suggestie of klacht, je naam, telefoonnummer, e-mailadres en relatienummer.
Je stuurt ons een e-mail
Je kunt ook mailen naar onze klantenservice. Je mailt jouw klacht of suggestie naar: ks@pensioenfondspgb.nl.
Je stuurt ons een brief
Je kunt jouw klacht of suggestie ook in een brief sturen naar:
Pensioenfonds PGB
Klantenservice
Postbus 2311
1180 EH AMSTELVEEN
Je belt ons
Geef je je klacht of suggestie het liefst telefonisch door? Dan kun je ons bellen op telefoonnummer: 020 541 82 00.
Hoe geef ik een klacht door in beeld
Laat ons weten waarover je een suggestie of klacht hebt. Vermeld daarbij jouw naam, telefoonnummer, e-mailadres en relatienummer.
We verbeteren onze dienstverlening op basis van feedback. daarom kijken we goed naar jouw suggestie of klacht. Je krijgt binnen 10 werkdagen een reactie van ons hoe wij omgaan met jouw suggestie of klacht.
Kreeg je door onze reactie het gevoel dat we jouw klacht niet goed begrepen? Voel je je niet gehoord of heb je meer uitleg nodig? Mail of bel dan naar onze eigen PGB-ombudsman. Zij helpt je verder.
Ben je het oneens met onze reactie op jouw klacht? Dan verwijzen wij je naar onze klachtencommissie. Bijvoorbeeld als je vindt dat wij onbeleefd met jou en jouw klacht zijn omgegaan.
Je kunt jouw brief sturen naar:
Klachtencommissie Pensioenfonds PGB
Secretaris van de commissie
Postbus 2311
1180 EH AMSTELVEEN
Of stuur ons een e-mail
Je kunt ook mailen: bestuursbureau@pensioenfondspgb.nl.
Dan vragen wij je jouw klacht (geschil) in een brief voor te leggen aan het bestuur van Pensioenfonds PGB. Je stuurt jouw brief naar:
Het bestuur van Pensioenfonds PGB
Postbus 2311
1180 EH AMSTELVEEN
Per e-mail: bestuursbureau@pensioenfondspgb.nl.
Is je bezwaar door ons afgewezen én gaat je bezwaar over de uitvoering van het pensioenreglement? Dan is er sprake van een geschil. Je kunt je geschil voorleggen aan Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP). GIP behandelt jouw geschil dat is ontstaan tussen jou en het pensioenfonds. Het geschil moet dan wel ontstaan zijn na 1 juli 2023.
Bij GIP kun je kiezen voor een bindende uitspraak. Dat betekent dat zowel wij als jij ons aan de uitspraak moeten houden. Wil je daarna het geschil ook door de rechter laten toetsen? Dan toetst de rechter de uitspraak van GIP alleen marginaal. Dat betekent dat de rechter zich niet meer in alle feiten en omstandigheden verdiept. De rechter kijkt alleen of GIP jouw beroep correct heeft behandeld. Kies je voor een niet-bindende uitspraak dan toetst de rechter de uitspraak compleet.
Informatie over het proces bij GIP kun je hier vinden.
Ombudsman Pensioenen
De Ombudsman Pensioenen hoort vanaf 1 januari 2024 bij GIP. Ben je het niet eens met de beslissing van onze klachtencommissie of Commissie van bezwaar? Dan kun je jouw klacht indienen bij de Ombudsman Pensioenen. De Ombudsman Pensioenen behandelt klachten en geschillen over pensioenen. Meer informatie lees je hier.
Naar de rechter
Je kunt in de volgende situaties naar de rechter:
• Je wilt de klacht direct voorleggen aan de rechter, zonder dat GIP ernaar gekeken heeft. Je slaat dan GIP over.
• Je hebt het geschil voorgelegd aan GIP en bent het niet eens met de uitspraak van GIP.