Ombudsman

Pensioenfonds PGB kent een eigen ombudsman, aangesteld door het bestuur; Ans Bouwmans. Ans werkte eerder als communicatieadviseur voor Pensioenfonds PGB.

De ombudsman bemiddelt en zoekt zaken uit voor mensen die pensioen bij ons hebben en het gevoel hebben dat ze zijn vastgelopen in hun contact met ons.

Wat doet de ombudsman? 
Heb je na onze reactie op je klacht het gevoel dat er iets niet goed gaat? Dan staat onze ombudsman jou graag bij. In het reglement van onze ombudsman lees je wat de ombudsman wel en niet doet.

Contact ombudsman
Voor vragen aan de ombudsman kun je mailen (ombudsman@pensioenfondspgb.nl) of bellen naar 020 541 82 44. 

 

Een voorbeeld uit de praktijk van de ombudsman

Ton Kleverwal (75) heeft al jarenlang twijfels of zijn pensioen wel correct is opgebouwd. Dat komt omdat hij na de start van zijn uitkering tegenstrijdige informatie van ons ontving over de opbouw van zijn pensioen bij arbeidsongeschiktheid. Ondanks onze verzekeringen dat hij het juiste pensioen ontvangt, blijft hij twijfelen. Hij vraagt daarom onze ombudsman om alles nog een keer na te gaan. Hierdoor kreeg Ton Kleverwal alsnog een oude brief uit 2010 te zien. Daarin stond de precieze informatie over de overdracht van zijn pensioen naar Pensioenfonds PGB, inclusief het stukje pensioen bij arbeidsongeschiktheid. Voor meneer Kleverwal is de zaak weer gesloten. Hoe hij er nu op terugkijkt?

Dat dit zoveel jaar voor mij onduidelijk is geweest, daar blijf ik ook achteraf mee zitten. Maar ik denk dat ik nu kan aanvaarden dat het is zoals het is. Daarbij heeft de ombudsman me geholpen. Het is fijn dat zij zich de afgelopen maanden heeft ingezet om de onderste steen boven te krijgen.”